האקווריום כאובייקט עיצובי

אקווריום הוא אחד האלמנטים המייפים בית ומשרד ומשווים להם אווירה רכה.  הימצאות  דגים בית מוסיפים לו תחושה ומימד של תנועה, של זרימה, גם אם המים עומדים. אקווריום מוסיף חיים למתחם דומם.

ניתן לעצב אותו בצורות שונות, בגודל ובנפח משתנה. כאשר הוא נלקח בחשבון מבעוד מועד, בשלב של תכנון הבית בכלל ועיצובו בפרט, ניתן לייעד לו מקום שבו ייראה טבעי ומתבקש.

ניתן להעשיר אתה האקווריום בקישוטים שונים ובהם, בין השאר: אבנים צבעוניות,צמחייה חרוזים, קריסטלים, סלעים. כל אלה  מהווים רקע המעשיר ומעצים את האפקט אשר מחוללים הדגים – הצבעוניים אף הם – בעצם הימצאותם.

אקווריום משרה שקט ושלווה

שתיקת הדגים, תנועתם הרכה והחלקה, שקיפותם, כל אלה מהווים אלמנט מרגיע. האקווריום ממקד אליו את מבטי כל מי שנכנסים למתחם שבו הוא ניצב. על פי תורות המזרח השונות ובעיקר הפאנג שוואי, מים הם מקור וסימן לשלווה, לזרימה, לשפע, לאנרגיה,  לחיים. על פי תורה זו רצוי לשלב באקווריום דגים

קניית אקווריום היא מעשה חד פעמי אבל כדי שיהיה יפה, אסתטי, דקורטיבי ויתאים לייעודו- יש צורך לתחזק אותו בקביעות: להקפיד על ניקיון מתמיד של המים, האכלת הדגים ודאגה לרווחתם האקולוגית בסביבת חייהם המימית, בטיפוח הצמחייה, בניקוי הפילטרים ועוד. אחת בכמה זמן מומלץ להזמין איש מקצוע לביצוע טיפול יסודי.

על מנת לשלב את האקווריום במרקם העיצובי של הבית רצוי לייעד ולייחד לו נישה (גומחה) בתוך מזנון או ספרייה, באופן שמיקומו ייראה טבעי, מתבקש, "מתכתב" היטב עם שאר פריטי הריהוט. על פי רוב האקווריום יוצר ניגוד משלים לרהיטים כבדים.

על אף יופיו של אקווריום ותרומתו ליצירת אווירה רכה המשרה רוגע ושלווה, חשוב לדעת כי אין להסתפק ברכישתו ובהנחתו בבית. מי מכם שלא מוכנים, לא רוצים או לא יכולים להשקיע בטיפוח האקווריום והדגים שבתוכו, מוטב שיוותרו מראש על רכישתו. אין מראה מעורר רתיעה עזה יותר מאשר אקווריום ריק, שעומד במקום מסוים כאבן שאין לה הופכין, כעדות אילמת לחיים שפעם היו בו, ליופי שחי בו.

בניגוד לאלמנטים עיצוביים אחרים בבית, אשר ממלאים את ייעודם ללא כל צורך בייחוד תשומת לב להם, לבד מניגוב אבק תקופתי – אקווריום מצריך טיפול תחזוקה שוטף. המחיר שלו אינו רק העלות הכספית שנדרשה לקנייתו אלא מכלול הפעולות הקטנות הנדרשות לתחזוקתו.